Witaj na forum BlackMaska.pl - Twoje najlepsze serwery

Witaj na forum!
Pij mleko!
Najlepszy serwer HL2RP w Garry's mod!
Jedz warzywa!
Jedyny serwer 60sec RP!
Czcij Fretki!
    Śledź nas na:


    [GAMMA] dla opornych cz.1

    [Obrazek: c16ebc53832318d9gen.png]


    Tworzenie Postaci

    Każdy gracz grający cywilem zaczyna jako "Przyjezdny".

    Tło Fabularne:
    Kod:
    Deportacje ludności - Kombinat często przesiedla duże grupy siły roboczej z miasta do miasta czego skutkiem jest zmieszanie narodowościowe ludności w miastach.

    Przesiedlenia mają na celu utrudnienie zebrania się większej grupy jednostek cywilnych sprzeciwiających się rządom Kombinatu.


    Po kliknięciu "Stwórz" i wybraniu "Przyjezdny" wyskoczy wam typowy kreator postaci NS.
    Jedyne co GAMME interesuje na ten moment to wybór Modelu który określa płeć i twarz waszej postaci.
    W lubrykę "Imię i Nazwisko" proponuje się wpisać tylko imię na szczegóły przyjdzie pora.
    "Opis" także jest na razie zbędny i będzie potem zmieniany.
    I paski Atrybutów nie musicie nawet dotykać bo po stworzeniu postaci się wyzerują.

    Interesuje waz tylko "Model"!

    Po stworzeniu wasza postać pojawi się na stacji kolejowej.
    Drzwi do miasta będzie pilnował Funkcjonariusz CP, można z nim porozmawiać.

    [Obrazek: 276?cb=20091007090018&path-prefix=en]

    Przekaże wam informacje na temat miasta i to co wasza postać ma zrobić by się tam dostać.

    Należy wyrobić "Bilet wstępu do miasta".

    Tło Fabularne:
    Kod:
    Bilet wstępu do miasta - rodzaj tymczasowego dowodu tożsamości cywila.
    Bilet posiada limit ważności do którego posiadacz ma czas by wyrobić obywatelstwo Miasta (CID) w mieście w którym przebywa.

    Bilety są także świadectwem czy wszystkie jednostki deportowane dojechały do celu.
    Gdy posiadacz biletu nie zdąży z wyrobieniem obywatelstwa Miasta (CID) staje się nielegalnie przebywającym uciekinierem.

    Na terenie stacji powinny stać terminale dla podróżnych.
    Aktywując go otworzy wam się okno uzupełnienia informacji personalnych.
    Do oddzielnych rubryk wpiszcie Imię i Nazwisko.
    Za pomocą suwaków wybieracie Wiek i wzrost waszej postaci.
    W znakach szczególnych piszecie wyłącznie wygląd zewnętrzny który odróżnia waszą postać od innych.
    (Ubranie nie należy do znaków szczególnych chyba że to jakieś swoiste akcesorium np. zegarek.)
    Klikając przycisk "Narodowość" możesz wybrać z jakiego rejonu świata pochodzi twoja postać.

    [Obrazek: 3c27b51b948d2a72gen.png]

    Tło Fabularne:
    Kod:
    Język porozumiewania się - po przez mieszanie narodowościowe oficjalnym językiem ludzi stał się język angielski.
    OOC gracze porozumiewają się po polsku lecz IC wszyscy mówią po angielsku z akcentem zależnym od narodowości.

    Po uzupełnieniu biletu i zaakceptowaniu zmian gracz otrzymuje dostęp do komendy "/cid" lub "/apply".
    Owe komendy służą do pokazania pobliskiej osobie swojego dowodu tożsamości którym jest tymczasowo "Bilet" lub (po otrzymaniu obywatelstwa miasta) "CID".
    Nalerzy teraz ponownie zagadać do pilnującego wyjścia CP i w rozmowie pokazać mu bilet.

    BRAWO!
    Właśnie wpuścili cie do miasta ale to dopiero początek użerania się z biurokracją Kombinatu.

    Masz 42 godziny czasu rzeczywistego by wyrobić obywatelstwo miasta.
    Poszukaj "Ambasady Kombinatu", powinna być gdzieś w mieście.
    Gdy się do niej dostaniesz porozmawiaj z pracującym tam urzędnikiem.
    Urzędnik ci wyjaśni  para spraw jakie mają miejsce w mieście i podpowie byś poszedł do szpitala na badania zdrowotne które są niezbędne do wyrobienia obywatelstwa.

    W szpitalu badania wykonuje Robo-Med v4

    Tło Fabularne:

    Kod:
    Robo-Med - to urządzenie projektowane jeszcze przed przybyciem Kombinatu.
    Z założenia miał zastąpić chirurgów by wykluczyć tak zwany "błąd ludzki" lecz nigdy nie został dopracowany i często nie skoordynowane ruchy powodowały uszkodzenia pacjenta.
    Po Burzy Portali, Wojnie i Selekcji Ludności zostało niewiele ludzi z zdolnościami zaawansowaną wiedzą medyczną co wskrzesiło stary projekt kontynuowany przez "Zespół Inżynierów Unii".
    Czwarta wersja Robo-Med'a jest o wiele mniej wadliwa od poprzednich wersji ale nadal bywają awarię mechanicznych ramion.

    Prześmiewczo nazywany także "Robo-Mad (pl. Robo-Szaleniec)".

    Po krótkiej "rozmowie" z maszyną rozpocznie się badanie.
    Na ekranie pojawi się okno predyspozycji postaci które można wypełnić według waszej wizji postaci.

    [Obrazek: e98f82d8984bf731gen.png]

    Statystyki postaci w ciągu gry w większości są niezmienne.
    Posiadanej postać będzie wzrastać jedynie Inteligencja wraz z ilością przeczytanych książek.

    (Si)ła - daje bonusowe punkty w trakcie rzutów na "Atak".
    (Zr)ęczność - daje bonusowe punkty w trakcie rzutów na "Unik" i innych akcjach.
    (Wy)trzymałość - Redukuje punkty obrażeń postaci. (50% Norma)
    (Ko)ndycja - długość biegu postaci.
    (Sz)częście - częstotliwość przypadkowych wypadków negatywnych.
    (In)teligencja - Zdolność do rozwijania swoich specjalizacji.

    Posiadasz z początku do rozdania 24 punkty.
    Każdy punkt dodaje 10% do wybranej statystyki.

    Specjalizacja to zdolności wyuczone postaci.
    Wybierając swój podstawowy bonusowy próg specjalizacji definiujesz kim była twoja postać przed przybyciem kombinatu.

    Medycyna - postać posiada podstawową wiedzę na temat podawania leków i ich oddziaływania.
    Chemia - umiejętność mieszania substancji do tworzenia leków lub używek.
    Technika - zdolność do konstruowania urządzeń lub narzędzi.
    Samoobrona - umiejętności bojowe pozwalające na prawidłową obsługę broni krótkiej jak i w wymierzaniu ciosów w trakcie walki.

    Możesz w trakcie gry rozwijać swoją specjalizacje lub nauczyć się kolejnych.

    Po otrzymaniu wyników badań należy je przynieść do ambasady by zakończyć proces uzyskiwania obywatelstwa miasta.
    W ambasadzie nadany zostanie twojej postaci CID jak i książka z prawami obywatela.

    Teraz możesz się dumnie nazwać Obywatelem (Citizen).

    HUD

    Na ekranie możesz zauważyć nietypowy HUD jak dla serwera HL2RP
    HUD ten reprezentuje stan twojej postaci jak i oddziałujące na nią efekty.

    [Obrazek: bf32c581d0d3c248gen.png]
    Korale:
    Czerwony - ilość HP (Ciśnienie Krwi).
    Żółty - zmęczenie postaci związane z wysiłkiem fizycznym (Kondycja).
    Granatowy - stan ochrony ciała (Pancerz).
    Zielony - stan najedzenia postaci (Głód)
    Błękitny - stan nawodnienia (Pragnienie)

    W centrum HUD'a znajduje się mały symbol człowieka.
    Symbol ten oznacza stan ciała postaci.

    Zielony - w pełni zdrowy.
    Żółty - ranny.
    Czerwony - wymaga pomocy lekarza.

    Każde poważne uszkodzenie ciała ma wpływ na grę i odgrywanie postaci.

    Bywa że pod HUD'em pojawi się czarne pole z kolorowym napisem.
    Jest to jakiegoś rodzaju tym czasowy wpływ na zdrowie postaci.

    Niebieski - pozytywny z posiadanego przedmiotu. (np. pancerz)
    Żółty - neutralny z podanej używki lub leku.
    Czerwony - negatywny wpływ na postać.

    Klawisze Specjalne

    W HL2RP Gamma nie ma za dużo zmian związanych z klawiszologią.
    F1 - Menu NutScript (Zmiana Postaci, Pomoc i Ekwipunek)
    F2 - Kupowanie/Konfiguracja zakupionych drzwi
    F3 - Przedstawianie się nieznajomym postacią.
    *Nowe* F4 - Karta postaci (Statystyki, Specjalizacje i podstawowe informacje)

    [Obrazek: 7a2a16650a795608gen.png]

    Życie i Przeżycie

    Jak pewnie podejrzewacie głównym waszym zadaniem jest sterować postacią tak by żyła jak najdłużej.
    Jest parę sposobów na utratę postaci po przez śmierć permanentną.

    Typ Śmierci Permanentnej:

    Zaniedbanie - Jeżeli zaniedbasz podstawowe potrzeby postaci (głód, pragnienie czy nieleczona chroba) licz się z konsekwencją jej śmierci. 
    Egzekucja - Twoja postać została uznana za zagrożenie dla rządów Kombinatu i została skazana na śmierć.
    Wywózka - Podobnie jak przy egzekucji ale postanowiono zrobić z twoją postacią coś gorszego niż śmierć, wywieziono cię do Nova Prospekt by zasilić oddziały OverWatch bądź przerobić cię na Stalker'a.

    [Obrazek: 89356dc9e8f06decd151650d5067085b.jpg]

    Koniec części pierwszej Poradnika HL2RP Gamma dla Opornych.

    Prezes Ministerstwa Głupich Kroków.
    [Obrazek: 81e035c014f25021.gif]

     
    Co się stało?!
    Osobiście cię lubię autorze aka "BlackMaska" więc to co znajdzie się poniżej nie ma na celu obrazić twojego tworu w żadnym stopniu!



    Z tego co wyczytałem oraz z mojej długiej obserwacji twojego projektu jestem odrobinę zaniepokojony...

    Zapominając o tym, że projekt sam w sobie przypomina bardziej jakiegoś RPG'a z elementami "RP" przejdę od razu do bardziej konkretnych rzeczy.

    RolePlay sam w sobie nie polega na tym, aby twoja postać, którą stworzyłeś "przeżyła" jak najdłużej. Tutaj jest cały problem! Głównym zadaniem jest tworzenie historii postaci i postaranie się o to, aby była albo dla nas dobrze zapamiętana oraz, by zaoferowała innym graczom jakąś interakcje i zabawę, lub żeby miała jakieś znaczenie dla danego serwera. Co ma być po osobach, które robią te postacie i jedynym ich celem jest przeżycie. To nie o to chodzi! Z tego powstaje wygórowane EGO przez co osoba nie skupia się na tym czym powinna czyli np. "O dam zabić swoją postać żeby dana sytuacją wyglądała jak najbardziej rzetelnie i realnie." - Oczywiście jeśli sytuacja tego wymaga lub jest według nas/was idealnym momentem na zrobienie czegoś dobrego dla idei RolePlay'a. Taki zabieg na pewno umili innym osobom grę i vice versa. Ale niestety na Polskich serwerach w 90% przypadkach gracze mają kompleksy i są zadufani w sobie. I każdy uszczerbek na zdrowiu albo niepowodzenie ich postaci w grze skutkuje wylewem płaczu do administracji lub innych.

    Sprostowując to wszystko w całość próbuje powiedzieć, że nie powinniśmy się do naszych postaci za bardzo jako "człowiek/my" utożsamiać. Jeśli np. tak zrobimy to wielkim bólem będzie dla nas porażka tej postaci. Dlatego najlepiej wyobrazić sobie, że ty jako autor postaci powinieneś jak najlepiej ukazać swoje umiejętności. Nic tak bardzo nie uszczęśliwia graczy tego trybu jak widok innej osoby, która próbuje urozmaicić sytuację innym. Czyli np. "Nasza postać jest z dwoma innymi graczami/postaciami, i wchodzą w bójkę. Jeden z nich nagle wyciąga broń, oraz próbuje złapać tego jednego jako żywa tarcza gdzie następnie zacznie grozić reszcie. To osoba, która ma być złapana powinna dać się złapać, ale także osoba z bronią powinna wiedzieć, żeby jak najlepiej to odegrać aby nikomu nie stała się krzywda tylko żeby wszystkim się dobrze "klimaciło" Oczywiście nie zawsze może z tego wyjść tak kolorowo bo jeden może zostać ranny, taka ciekawostka.

    Dlatego o to właśnie martwię się co będzie z tym trybem. Bo jeśli gracze i cała społeczność nie potrafi na czystym trybie jakoś funkcjonować to co będzie na bardziej rozwiniętym i RPG'owym serwerze?? Tego się przekonam i mam nadzieję, że ludzie w końcu zrozumieją co to znaczy RolePlay. 
    [Obrazek: half_life_2_wallpaper_by_danthenextspielberg.jpg]
     
    W pełni się z tym zgadzam, chodzi o nakręcanie gry, jednakże dana postać jeśli ma szansę walczyć z chwytem napastnika może to robić, jest komenda /roll , która rozstrzyga takie spory. Niestety często po takich akcjach gracze OOC nie dochodzą do porozumienia i kończą z ołowiem w czaszce.
     
    Może trochę sprostuje..
    Cytat:Jak pewnie podejrzewacie głównym waszym zadaniem jest sterować postacią tak by żyła jak najdłużej.
    W tym zdaniu chodziło mi bardziej o podejmowaniu głupich decyzji przez gracza prowadzących do niechybnej śmierci.
    Np. "Pieprzyć pragnienie postaci jak postać zginie to się zrespi z pełnym brzuchem."
    Ten myk już nie działa... skończy się śmiercią postaci.

    Na graczy nadal spoczywa ważne zadanie odgrywania postaci lecz tym razem może się podpierać statystykami postaci.

    A jeżeli o wpływ statystyk na walkę ma swoje uzasadnienie.
    Nie raz narzekano że CP (ta wyszkolona, dobrze odżywiona i silna postać) posiada takie sam szanse za pokonanie cywila (Nieznający sztuk walki, niedożywiony i słaby) jak cywil jego.
    Stąd owe modulatory w trakcie walki.
    Oczywiście można "oddać" walkę przeciwnikowi odmawiać kontr rzutu i pisząc od razu jak to woja postać nieudolnie starała uciec lecz została obezwładniona.

    Bywały także takie kwiatki jak citizen z pistoletem spierający się z Adminem.
    "OOC: Ale moja postać od zawsze umiała bardzo dobrze strzelać."
    To jest przegrana batalia nie to rozstrzygnięcia chyba żeby istniał jakiś dowód na rzeczywiste umiejętności postaci.
    Stąd tak zwana "Bonusowa specjalizacja" w trakcie tworzenia postaci, umiejętność nabyta wcześniej przed wojną.


    Zgadzam się w Gammie jest dużo naleciałości z RPG ale są tu tylko po to by prostować mechanikę rozgrywki tak by wirtualne rzuty kością miały większe powiązanie z postaciami gracza.

    Prezes Ministerstwa Głupich Kroków.
    [Obrazek: 81e035c014f25021.gif]

     
    Język Angielski? No to dupa.. Już nie pogram CP :(
     
    Angielski w IC (Postacie niby gadają po angielsku) ale OOC polski (gracze piszą po polsku).

    Prezes Ministerstwa Głupich Kroków.
    [Obrazek: 81e035c014f25021.gif]

     
    Niestety mój Angielski jest na słabym poziomie, a proszenie kogoś aby przetłumaczył to w ooc, było by słabe (
     
    <Facepalm> You Don't Understand... XD

    W chat wszytko będzie pisało po polsku tyle że postacie będą na to reagowały jakby mówiono do niej po angielsku i ona też rozumie po angielsku nie ważnie są twoje umiejętności jako gracza. -.-

    Możesz także pisać po innych językach IC pisząc OOC po polsku.
    Np. "/me **mówi po niemiecku:** Pieprzeni kosmici.."
    Jeżeli inna postać to słyszy i np. zna niemiecki bo tak sobie wymyślił jej gracz to ta postać wtedy rozumie co powiedziałeś.
    Domyślenie postacie porozumiewają się po angielsku.

    Jak tego nie zrozumiesz to nie wiem jak to ci wytłumaczyć. XD

    Prezes Ministerstwa Głupich Kroków.
    [Obrazek: 81e035c014f25021.gif]

     
    Aaaaaaaa rozumiem :D To cos takiego? "*Mowi Po Niemiecku* Black Maska" Ja myslalem ze w ogole to po angielsku XDD
     
    Tak. A jak nie napiszesz jakim językiem piszesz to domyślnie po Angielsku i wszyscy to rozumieją.

    Prezes Ministerstwa Głupich Kroków.
    [Obrazek: 81e035c014f25021.gif]

     


    Skocz do:


    Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości